deneme bonusu deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler ecoplay deneme bonusu deneme bonusu https://playdotjs.com/ deneme bonusu veren siteler youtube mp3 Bonusverensiteler.com deneme bonusu veren siteler meritking giriş kingroyal giriş

Erbakan ile ilgili bir ilk

SPOR (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 19.12.2012 - 19:17, Güncelleme: 03.09.2022 - 16:01
 

Erbakan ile ilgili bir ilk

İnönü Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalında, Yrd. Doç. Dr. Selahaddin Bakan ve Doç. Dr. Abdulkadir Baharçiçek danışmanlığında Işıl Arpacı tarafından yazılan, “Türk Siyasal Yaşamına Etkileri Bakımından İslamcılık ve Necmettin Erbakan” başlıklı tez 4 yılda tamamlandı.Işıl Arpacı’yı ‘doktor’ yapan Erbakan tezi yaklaşık 600 sayfadan oluşuyor ve Türkiye’de Erbakan’la ilgili hazırlanan ilk doktora tezi olma özelliğini taşıyor. Daha önce Türkiye’de sayısız Yüksek Lisans tezine konu olan Erbakan ile ilgili yurt dışında da doktora tezleri yazılmıştı. İSLÂMÎ LİTERATÜR REFERANS ALINDI Merkezinde laikliğin bulunduğu ve Batılı siyasal değerler ekseninde biçimlenmiş bir siyasal alanda İslam’ı referans alarak siyaset yapan Necmettin Erbakan’ı anlamanın; ancak kavramlara yüklediği özgün anlamlarla mümkün olabileceğinden hareket edilen tezde, Batılı siyasal literatür yerineİslami siyasal literatür kullanılmış ve Necmettin Erbakan “siyasal İslamcı”olarak değil, “İslami siyaset” anlayışını benimsemiş bir lider olarak ele alınıyor. Tezin önsözünde araştırmanın,“İslam’ın siyasal yöntemini Batılı referanslar yerine İslam’ın temel ilke ve uygulamaları ile Müslüman düşünürleri” esas alarak kurgulamak yoluna gidildiğini belirten Dr. Işıl Arpacı, araştırmanın konusunu oluşturan Necmettin Erbakan’ın diğer çalışmalardan farklı olarak siyasetin İslamileştiği döneme ilişkin kavram ve yöntemleri kullandığı ön kabulüyle değerlendirildiğini kaydetti. Arpacı, tezin ön sözünde, “Daha açık bir ifadeyle; bu araştırma Necmettin Erbakan’ı siyasalİslamcı olarak değil, İslami siyaset anlayışını benimsemiş bir lider olarak kabul etmektedir” ifadelerine de yer verdi. SİYASAL İSLAM DEĞİL, İSLAMİ SİYASET… Merkezinde laikliğin bulunduğu ve Batılı siyasal değerler ekseninde biçimlenmiş bir siyasal alanda İslam’ı referans alarak siyaset yapan Necmettin Erbakan’ı anlamanın; ancak kavramlara yüklediği özgün anlamlarla mümkün olabileceğinden hareket edilen tezde, Batılı siyasal literatür yerineİslami siyasal literatür kullanılmış ve Necmettin Erbakan “siyasal İslamcı”olarak değil, İslami siyaset anlayışını benimsemiş bir lider olarak tanımlanmış. İlk olarak Hz. Muhammed döneminde oluşan “İslam için siyaset” anlayışının temel prensip ve uygulamalarına yer verilen tezde, zaman içinde geliştirilen “siyaset için İslam” düşüncesi incelenmiş ve dönüşümİslam’ın siyaseti ve siyasetin İslam’ı olarak iki aşamada ele alınmış. İslam topraklarının Batılı güçler tarafından sömürgeleştirilmesi sürecinde bir bağımsızlık ideolojisi olarak ortaya çıkan İslamcılık ile Batılı bir proje olarak sunulan siyasal İslam arasındaki ayrıma dikkat çeken Dr. Işıl Arpacı,daha sonra Osmanlı başta olmak üzere İslam dünyasında gelişen İslamcılık düşüncelerini kıyaslamış ve Prof. Dr. Necmettin Erbakan’ı bu bağlamda da tezde incelemiş. ERBAKAN SİYASAL LİTERATÜRE YENİ KAVRAMLAR KAZANDIRDI Türk siyasal yaşamında Necmettin Erbakan’ı ayrıcalıklı kılan noktalardan birinin de siyasal dile yerleştirdiği yeni kavramlar olduğunu belirten Dr. Arpacı; ‘Demokratur, garson devlet, ırkçı emperyalizm, manevi kalkınma, ufki devletçilik’ gibi kavramların Necmettin Erbakan tarafından tanımlanan yeni kavramlar olarak sıralıyor. Sistemle girilen rekabette, Milli Görüş’ü siyasal alanda kabul ettirdi... Necmettin Erbakan’ın siyasal yaşama en önemli etkilerinden birinin, 42 yıllık siyasal verili sistemle girdiği tüm rekabete rağmen, ideolojisini siyasal alanda kabul edilebilir duruma getirmiş olması olarak değerlendiren Arpacı’ya göre, Necmettin Erbakan, Milli Görüş ile İslam’ın demokratik yollarla siyaset, yönetim ve ekonomide bir alternatif olarak var olabileceğini ve iktidara gelebileceğini göstermiştir. Bunun oluşturduğu iki önemli sonuçtan ilki, İslam’ı siyasal bir kimlik olarak benimseyenlerin siyasal alanda temsilini sağlayarak, hak ve özgürlük taleplerini dile getirmiş olmasıdır.İkinci olarak ise Erbakan, bir tehdit unsuru olarak değerlendirilen ve devletİslamı ile denetim altında tutulan İslami kimliğin sistem tarafından kabullenilmesini temin etmiştir. (Milli Gazete)  
İnönü Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalında, Yrd. Doç. Dr. Selahaddin Bakan ve Doç. Dr. Abdulkadir Baharçiçek danışmanlığında Işıl Arpacı tarafından yazılan, “Türk Siyasal Yaşamına Etkileri Bakımından İslamcılık ve Necmettin Erbakan” başlıklı tez 4 yılda tamamlandı.Işıl Arpacı’yı ‘doktor’ yapan Erbakan tezi yaklaşık 600 sayfadan oluşuyor ve Türkiye’de Erbakan’la ilgili hazırlanan ilk doktora tezi olma özelliğini taşıyor. Daha önce Türkiye’de sayısız Yüksek Lisans tezine konu olan Erbakan ile ilgili yurt dışında da doktora tezleri yazılmıştı. İSLÂMÎ LİTERATÜR REFERANS ALINDI Merkezinde laikliğin bulunduğu ve Batılı siyasal değerler ekseninde biçimlenmiş bir siyasal alanda İslam’ı referans alarak siyaset yapan Necmettin Erbakan’ı anlamanın; ancak kavramlara yüklediği özgün anlamlarla mümkün olabileceğinden hareket edilen tezde, Batılı siyasal literatür yerineİslami siyasal literatür kullanılmış ve Necmettin Erbakan “siyasal İslamcı”olarak değil, “İslami siyaset” anlayışını benimsemiş bir lider olarak ele alınıyor. Tezin önsözünde araştırmanın,“İslam’ın siyasal yöntemini Batılı referanslar yerine İslam’ın temel ilke ve uygulamaları ile Müslüman düşünürleri” esas alarak kurgulamak yoluna gidildiğini belirten Dr. Işıl Arpacı, araştırmanın konusunu oluşturan Necmettin Erbakan’ın diğer çalışmalardan farklı olarak siyasetin İslamileştiği döneme ilişkin kavram ve yöntemleri kullandığı ön kabulüyle değerlendirildiğini kaydetti. Arpacı, tezin ön sözünde, “Daha açık bir ifadeyle; bu araştırma Necmettin Erbakan’ı siyasalİslamcı olarak değil, İslami siyaset anlayışını benimsemiş bir lider olarak kabul etmektedir” ifadelerine de yer verdi. SİYASAL İSLAM DEĞİL, İSLAMİ SİYASET… Merkezinde laikliğin bulunduğu ve Batılı siyasal değerler ekseninde biçimlenmiş bir siyasal alanda İslam’ı referans alarak siyaset yapan Necmettin Erbakan’ı anlamanın; ancak kavramlara yüklediği özgün anlamlarla mümkün olabileceğinden hareket edilen tezde, Batılı siyasal literatür yerineİslami siyasal literatür kullanılmış ve Necmettin Erbakan “siyasal İslamcı”olarak değil, İslami siyaset anlayışını benimsemiş bir lider olarak tanımlanmış. İlk olarak Hz. Muhammed döneminde oluşan “İslam için siyaset” anlayışının temel prensip ve uygulamalarına yer verilen tezde, zaman içinde geliştirilen “siyaset için İslam” düşüncesi incelenmiş ve dönüşümİslam’ın siyaseti ve siyasetin İslam’ı olarak iki aşamada ele alınmış. İslam topraklarının Batılı güçler tarafından sömürgeleştirilmesi sürecinde bir bağımsızlık ideolojisi olarak ortaya çıkan İslamcılık ile Batılı bir proje olarak sunulan siyasal İslam arasındaki ayrıma dikkat çeken Dr. Işıl Arpacı,daha sonra Osmanlı başta olmak üzere İslam dünyasında gelişen İslamcılık düşüncelerini kıyaslamış ve Prof. Dr. Necmettin Erbakan’ı bu bağlamda da tezde incelemiş. ERBAKAN SİYASAL LİTERATÜRE YENİ KAVRAMLAR KAZANDIRDI Türk siyasal yaşamında Necmettin Erbakan’ı ayrıcalıklı kılan noktalardan birinin de siyasal dile yerleştirdiği yeni kavramlar olduğunu belirten Dr. Arpacı; ‘Demokratur, garson devlet, ırkçı emperyalizm, manevi kalkınma, ufki devletçilik’ gibi kavramların Necmettin Erbakan tarafından tanımlanan yeni kavramlar olarak sıralıyor. Sistemle girilen rekabette, Milli Görüş’ü siyasal alanda kabul ettirdi... Necmettin Erbakan’ın siyasal yaşama en önemli etkilerinden birinin, 42 yıllık siyasal verili sistemle girdiği tüm rekabete rağmen, ideolojisini siyasal alanda kabul edilebilir duruma getirmiş olması olarak değerlendiren Arpacı’ya göre, Necmettin Erbakan, Milli Görüş ile İslam’ın demokratik yollarla siyaset, yönetim ve ekonomide bir alternatif olarak var olabileceğini ve iktidara gelebileceğini göstermiştir. Bunun oluşturduğu iki önemli sonuçtan ilki, İslam’ı siyasal bir kimlik olarak benimseyenlerin siyasal alanda temsilini sağlayarak, hak ve özgürlük taleplerini dile getirmiş olmasıdır.İkinci olarak ise Erbakan, bir tehdit unsuru olarak değerlendirilen ve devletİslamı ile denetim altında tutulan İslami kimliğin sistem tarafından kabullenilmesini temin etmiştir. (Milli Gazete)  
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.