Peşmerge'den tarihi zafer!
Erdoğan için FLAŞ iddia!
Bakın IŞİD kendi askerlerine ne yaptı?
Karakter boyutu :13 Punto15 Punto17 Punto19 Punto

AV. RESUL TAT SUSMADI!

AV. RESUL TAT SUSMADI!
Ak Parti Gebze Belediye Meclisi üyesi Av. Resul Tat bugün sosyal medyadan "Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır.” başlıklı bir yazısını paylaşırken, siyaset kulislerde "niçin yazdı" ve "kime yazdı" türünden soruların cevabı arandı. İŞTE O YAZI
17.01.2013 / 06:08


“Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır.”

Ortada bir hak iddiasının ve haksızlık tartışmasının olduğu durumlarda birçok kişinin takınmayı tercih ettiği bir tavır vardır: bigâne kalmak, taraf olmamak.

Bu tavrın sahipleri, ya “Bırakalım kendi aralarında çözsünler, biz kendi işimize bakalım” düşüncesi içinde bu tavrı takınırlar, yahut “Bu bakımdan o haklı, o bakımdan bu haklı” kabilinden renksiz ve totolojik bir yaklaşım içerisinde. Bu tavırda, haklı olduğunu düşündüğü taraftan yana bir tavır koymanın getireceği kayıplarla ilgili hesap ve endişelerin de etkisi sözkonusudur.

Bu tavır koymama yaklaşımının içerdiği en temel yanılgılardan biri, insanın bu şekilde dengeli bir noktada durduğunu düşünmesidir. Hayatın akışı içerisinde karşımıza çıkan ihtilâflarda yüzde yüz haklılık ya da yüzdeyüz haksızlık ender bir durumdur gerçi. Ancak, bir ‘fifty-fifty’ hali, daha da ender bir durumdur. Ekseriya, taraflardan biri büyük ölçüde haklıdır, diğerinin haklı olduğu noktalar bulunabilir, ama bu o tarafın yaptığı haksızlığa mazeret teşkil edebilecek bir keyfiyette değildir.

İki tarafın eşit derecede haklı veya eşit derecede haksız olduğu durumlarda, taraf olmamak belki anlaşılır bir durumdur; ama bir tarafın haklılığı aşikâr olduğu halde tarafsız kalanlar, aslında hiç de ‘tarafsız’ ve ‘dengeli’ değillerdir.

Her insan, böylesi bir tarafsızlık durumunun sonuçlarını işin içinde kendisinin olduğu ve olmadığı hak ihtilâflarından hareketle kavrayabilir. Olay bizim dışımızda cereyan ediyorsa, evet, tavır almamaya eğimliyizdir, iki tarafa eşit mesafede durmak bize en ‘dengeli’ tavır olarak gözükür. Ama olayın bir tarafı biz isek ve haksızlığa uğradığımıza inanıyorsak, bu ‘dengeli’ tavrın hiç de öyle olmadığı aşikâr biçimde ortaya çıkar. Görürüz ki, haksızlığa uğradığımız bir noktada üçüncü kişilerin bigâne ve tarafsız kalması gerçekte haksızlık yapana yaramıştır. Haklı ile haksız arasında, ancak hakkın sahibine iadesi ile mümkün olacak denge ve adalet sağlanmamış, haksızlık yapanın yanına kâr kalmıştır.

Açıkçası, iki tarafa eşit mesafede durmanın adaleti temin ettiği şeklindeki bir mantık, yanlış bir denge mantığıdır. Bu yanlış mantık, haksız bir biçimde, haklı ile haksızı eşitlemekte; böylece, haksızlığın yapanın yanına kâr kalmasına sebebiyet vermektedir. Yani, haksızlık karşısında susanlar, gerçekte haksızı korumuş olmaktadırlar. Diğer bir deyişle, haksızlık karşısında tarafsız kalanlar, gerçekte haksızın lehine bir tavır almaktadır. Haksızlığın devamını sağlamaktadır.

Üstelik, bu sözümona ‘tarafsız’ ve ‘dengeli’ duruşun, haksızlığı izale edip hakkını alma çabası içindeki mağdura ‘geçimsiz insan’ imgesi yükleme gibi bir vebali daha vardır.

İnsanın fıtratına dercedilmiş hak ve adalet duygusunun sevkiyle, risaletle görevlendirilmeden önce de haksızlık karşısında açık bir tavır koyan ve daha yirmili yaşlarında iken haksızlıkların izalesi için bir ‘hılfu’l-fudûl’un oluşumunda aktif bir rol oynayan Hz. Peygamber’in bir sözü, haksızlık karşısında susmanın yukarıda irdelediğimiz sonuçları dikkate alındığında, ne kadar da manidardır!

Hz. Peygamber’in ifadesiyle, “Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır.”

Çünkü, nefisleri elde edip kulaklara üfleyerek birilerini haksızlığa yönelten dilli şeytanın sebebiyet verdiği haksızlığın devamı, haksızlık karşısında susmayı tercih eden bu iradî dilsizler sayesinde gerçekleşmektedir. Haksızlık karşısında bigâne kalmak, haksızlık edenlerde ‘yaptığım yanıma kâr’ duygusu uyandırarak, haksızlığın yayılmasına ve mesafe almasına sebebiyet vermektedir


HABERPİ YORUMLAR
efe: 
"ya nasıl insansınız"
eleştiri bile bilmiyorsunuz hangimiz okey oynamıyoruz parasını benimlemi kazandın derler adama çok dar düşünen adamlarsınız eleştirlim hep bereber ama bilmeden konuşmayalım bir meclis uyesi ne yapapilir onları layıkıyla yapan bir kardeşimiz her kez onun kadar bilgili ve yapıcı eleştiri yapsa inanın çok şey değişir benim anlamadığım parti içinde müalifet kime yarar sağlar tüm partililere sesleniyorum bu gemi batarsa resul tat bir şey olmaz adamım karıyeri var ama çok insana bir şeyler olur akılı olun partiden kimseyi eleştirmeyin
10.07.2013 / 17:41
tırt: 
"hacıhalil"
adam ne güzel yazmış ya olduğun gibi görün ya göründüğün gibi ol yemezler bu camia sizin ne olduğunuzu iyi biliyo seçimler yaklaşmadan önce neredeydiniz hadi siz en iyi bildiğiniz işe gidin kankilerinle tuzlada okeye
17.01.2013 / 00:30
davut: 
"bırak bu işleri"
resul efendi yazmış. iyi yazmışsın da kardeşim sana da sorarlar işine gelen haksızlıklara hiç sesin çıkmaz tabi. şimdi oldunuz milletin başına mevlana bırakın bu işleri kendinizi rezil etmeyin sizin en güzel yaptığınız şey tuzlada okey oynarken dedikodu yapmak yoksa gebze sizin bir katkınız olmadı zarardan başka
16.01.2013 / 18:11
SITKI: 
"HELALA OLSUN"
BAHSETİĞİNİZ KONUDA SONUNA KADAR HAKLISINIZ YALNIZ BU YANLIŞA SEBEBİYET VEREMEK İÇİN MEYDANI BOŞ BIRAKMAYAÇAKSIN ALLAH YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN
16.01.2013 / 11:59
yalın: 
"sesimizi duyan varmı"
o zaman gebze belediye başkanı sayın köşker yandı belediyeden çok haber çıkar. ama seçim yanaşırken bu sözler sanki seçim yatırımı gibi geliyor. adama sorarlar 4 yıldır neredeydin diye
16.01.2013 / 11:58
MEVLANA: 
"YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN,YA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL"
İnsanın dürüst, samimi, içten ve yalansız olması; neyse o şekilde davranması gerektiğini vurgulayan özlü sözlerdendir. Kendinden utanma, için neyse dışındaki de o olsun, ya da dışarıdan nasıl bir imaj çiziyorsan o ol" anlamına gelen derin sözdür.
16.01.2013 / 11:14
HUSEYİN: 
"HERKES SENİN GİBİ OLSA"
SİZE YÜZDE YÜZ KATILMAMAK ELDE DEĞİL, TAKDİR EDİYORUM
16.01.2013 / 08:16
YAZARLAR
sanalbasin.com üyesidir